Sunday, January 8, 2012

~Our Love story~

Assalamualaikum wbt,


Nama penuh saya Hazwan Zharif B. Hosen dan nama Isteri saya Ainal Faezah Bt Mohd Mustafa.
Sedikit mengenai kami, kami adalah pelajar perubatan tahun ke-6 di Moscow State Medical University Russia (MSMU), Kami telah belajar didalam kelas yang sama sejak tahun pertama kami di Universiti lagi pada tahun 2006. Alhamdulillah setelah mendapat restu kedua ibu-bapa dan keluarga kami telah mendirikan rumah tangga pada tahun lepas pada tanggal 9 Julai 2011 semasa kami baru menamatkan tahun ke-5.

Sebagai seorang pelajar medic, banyak juga yang perlu diambil kira sebelum membuat keputusan untuk berkahwin ketika belajarsebgai contoh tentang kewangan, tanggungjawab sebagai seorang student, tanggungjawab sebagai seorang hamba Allah, tanggungjawab terhadap keluarga dan banyak lagi. Cabaran yang saya dapat sebelum berkahwin toksah ceritalah, amatlah "adventurous". InsyaAllah saya akan kongsikan tentang pengalaman sy ini pada post2 yang akan datang.

Tanggungjawab kita sebagai seorang manusia perlulah seimbang tapi perlu diingatkan tanggungjawab kita sebagai seorang hamba Allah adalah yang terbesar dan merangkumi tanggungjawab-tanggungjawab kita yang lain.

Soalan paling Popular setakat ni "best ke kahwin?" jawapannye "best bro", =)

Kalau nak dihuraikan "best" tu memang panjanglah, tapi yang penting kena ingat yang penting itu redha Allah, kalau apa saja yang kita buat ikut kehendak agamanya, insyaAllah jawapan kepada semua soalan akan jadi "best bro!"


“Dan di antara tanda-tanda kekuasaan-Nya adalah Dia menciptakan untuk kalian isteri-isteri dari jenis kalian sendiri, supaya kalian cenderung dan merasa tenteram kepadanya, dan dijadikan-Nya di antara kalian mawaddah dan rahmah. Sesungguhnya pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda bagi kaum yang berfikir.” Surah Ar-Ruum : 21


Ingat, Islam itu memang best, yang tak best itu kita tanpa Islam.Wallahua'lam.
Ainal Faezah menantu ketiga kepada En. Hosen
Hazwan Zharif menantu ke-tiga kepada En. Mohd Mustafa






No comments:

Post a Comment